دوره 2، شماره 8 - ( 12-1394 )                   جلد 2 شماره 8 صفحات 146-123 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

امیری نسرین، صلاح مریم. آی وی‌وی در تقابل سنت و مدرنیته. فصلنامه نقد کتاب هنر. 1394; 2 (8) :123-146

URL: http://artbr.faslnameh.org/article-1-222-fa.html


چکیده:   (1998 مشاهده)

بیان هنری آی وی‌وی Ai Weiwei (متولد 28 اوت 1957) حول محور استفاده از تکنیک‌های سنتی چینی برای ایجاد طرح‌ها و اشکال جدید و شکل دادن به مواد سنتی با روش‌های نوین می‌چرخد. او شخصی است که مدام در حال گسترش معنای هنر است و با استفاده از وسایل و ملزومات روزمره، دنیایی تازه در برابر دیدگان جهانیان می‌گشاید و به یکی از قدرتمندترین هنرمندان عرصه پرفورمنس (اجرا) تبدیل شده است. در مواجهه با حکومت وقت، آی وی‌وی خود را برای تداوم فعالیت‌ها و همچنین وفاداری به اعتقاداتش در معرض خطر قرار می‌دهد. نوشته حاضر با نقد و بررسی کتاب آی وی‌وی در گفت‌وگو با هانس اولریش اوبریست Hans Ulrich Obrist، ترجمه شروین شهامی‌پور به بررسی ریشه کارهای آی وی‌وی در تاریخ هنر چین پرداخته و نگاهی به چگونگی همسان‌سازی نقوش سنتی برای ایجاد احساساتی بیگانه توسط هنرمند دارد. همچنین ایستادگی بی‌نظیر آی وی‌وی مابین گرایش‌های حاضر در هنر غربی و احساسات هنری چینی‌ها، مورد کاوش قرار می‌گیرد.

متن کامل [PDF 1833 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/3/22 | پذیرش: 1396/3/22 | انتشار: 1396/3/22

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه نقد کتاب هنر می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Art Quarterly Book Review

Designed & Developed by : Yektaweb