دوره 2، شماره 7 - ( 9-1394 )                   جلد 2 شماره 7 صفحات 276-275 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

معتقدی کیانوش. سِحرخطوط: طراحی‌های ایرانی و هندی در مجموعه آقاخان . فصلنامه نقد کتاب هنر. 1394; 2 (7) :275-276

URL: http://artbr.faslnameh.org/article-1-197-fa.html


چکیده:   (1582 مشاهده)

«هنر طراحی و نقاشی ایرانی» همواره از جذابترین جنبههای هنر کتابآرایی به شمار میآمده است؛ آن‌چنان که پس از دوره ایلخانی و با روی کار آمدن تیموریان، علاوه بر استنساخ کتب مصور نفیس، سنت گردآوری و ساخت مرقعات (آلبومهای) مینیاتور، خط، تذهیب و تشعیر، مورد توجه هنرمندان و حامیان آن‌ها قرار گرفت و توسعه یافت. این آلبومها که از کنار هم قرار دادن تک‌چهره‌ها، قطعات منفرد و یا برگهایی از کتابهای نفیس شکل میگرفتند، خیلی زود به‌عنوان مجموعههایی ارزشمند در کتابخانههای سلطنتی و بعدها مجموعههای هنری و موزهها نگهداری شدند.

متن کامل [PDF 384 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1396/3/22 | پذیرش: 1396/3/22 | انتشار: 1396/3/22

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه نقد کتاب هنر می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Art Quarterly Book Review

Designed & Developed by : Yektaweb