دوره 1، شماره 3 و 4 - ( 9-1393 )                   جلد 1 شماره 3 و 4 صفحات 40-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ملکی توکا. مکتب کمال الملک. فصلنامه نقد کتاب هنر. 1393; 1 (3 و 4) :33-40

URL: http://artbr.faslnameh.org/article-1-59-fa.html


چکیده:   (2980 مشاهده)
با ورود مدرنیسم و نوگرایی به نقاشی ایران، نقاشی کمال‌الملک و شاگردانش به‌ دست فراموشی و بی‌مهری سپرده شد و برای زمانۀ جدید، زبان و مضامین آن کهنه و ناکارآمد و سست و لق می‌نمود. از همین رو به‌تندی با پیروان مکتب کمال‌الملک برخورد شد. حالا پس از هفتاد سال از آغاز جریان نوگرایی در هنر ایران، افتتاح موزۀ «مکتب کمال‌الملک» در باغ نگارستان واقع در میدان بهارستان تهران، و انتشار کتابی با همین نام توسط نشر پیکره می‌تواند راه تازه‌ای برای پژوهش دربارۀ این دوره از هنر ایران باشد.
متن کامل [PDF 590 kb]   (663 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1394/6/11 | پذیرش: 1394/6/11 | انتشار: 1394/6/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه نقد کتاب هنر می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Art Quarterly Book Review

Designed & Developed by : Yektaweb